TABLE MOUNTAIN HIKE

Table Mountain er et vakkert platåfjell i Cape Town. Det er en populær turistattraksjon og det har blitt et slags landemerke for byen. Fjellet er flatt på toppen og strekker seg 3 km, det er kjent for sin rike flora og er fredet som en del av Cape Peninsula National Park. Vi hadde en kjempefin utsikt mot fjellet i det ene huset vi hadde photoshoot i. Siste dagen min i Cape Town hadde jeg fri og jeg fant ut at jeg måtte ta turen opp Table Mountain.

Jeg gikk for Platteklipp Gorge-ruten og det tok meg rundt 2 timer opp. Stien var veldig bra utformet med trappelignende steiner på de bratteste partiene og det gikk i sikksakk hele veien opp. For oss nordmenn som er relativt vant til fjell så er dette en lite utfordrende tur. Været er veldig skiftende i Cape Town og på mandag var det 35 grader og ingen vind. Selve ruten er hele tiden eksponert for sol og det var få steder med skygge. Jeg startet turen min tidlig på morgenen men det ble likevel ekstremt varmt. På slutten måtte jeg inn i skyggen nesten hvert 5 minutt for at det ikke skulle gå helt rundt for meg.

Vel fremme på toppen var det en helt fantastisk utsikt over hele Cape Town. Jeg synes det var en fin løsning å gå opp og ta taubanen ned igjen. Det var veldig mange turister som tok taubanen opp og ned så det var folksomt på toppen ved taubanen. Det var også litt kø for å ta den ned igjen, men på toppen hadde de en Café og da var det bare å ta seg en velfortjent is i solen mens man ventet. Jeg tror det egentlig er en veldig grei tur som man kan klare på 1-1,5 timer men varmen var en stor utfordring. Det anbefales egentlig ikke å gå på tur alene men det var mange folk som gikk opp samtidig som meg så jeg var aldri alene. Jeg traff til og med noen nordmenn på veien opp!

Er du i Cape Town så anbefaler jeg deg å besøke Table Mountain. Det var utrolig vakkert og jeg kan virkelig anbefale å gå opp, det gir en helt annen følelse enn å kun se fra toppen.

Sports-bhen min er fra Anita Active og er faktisk den beste jeg har prøvd.

2 Comments

1. Sandra
    March 22, 2017 / 6:57 pm

Hei Emilie :-)
    Hvor er den blåstripete skjorten du hadde på deg på Snap fra? Den var nydelig!